Рішення виконкому №62 «Про внесення змін в рішення виконавчого комітету від 16.12.2019 року № 257 «Про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку Управління освіти та культури Берегівської міської ради »»
Скликання: | - |
Сесія: | - |
Тип документу: | Рішення виконкому |
Дата: | 24.03.2021 |
Номер документу: | 62 |
Назва документу: | Про внесення змін в рішення виконавчого комітету від 16.12.2019 року № 257 «Про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку Управління освіти та культури Берегівської міської ради » |
Прикріплені файли: |
БЕРЕГІВСЬКА МІСЬКА РАДА ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
24.03.2021 Берегове № 62
Про внесення змін в рішення
виконавчого комітету
від 16.12.2019 року № 257
«Про облікову політику та організацію
бухгалтерського обліку Управління
освіти та культури
Берегівської міської ради »
Керуючись частиною 6 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – НП(С)БО), Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, який введено в дію наказом Міністерства фінансів України, з метою забезпечення єдиної системи бухгалтерського обліку, що будується на бюджетній класифікації, встановити такі положення облікової політики Берегівської міської ради, виконавчий комітет Берегівської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Внести зміни в додаток до рішення виконавчого комітету від 16.12.2019 року № 257 «Про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку Управління освіти та культури Берегівської міської ради «, даним рішенням та змінами до нього керуватися підпорядкованим установам управління освіти та культури Берегівської міської ради, виклавши п.2.6 в новій редакції. ( додається).
2.Контроль за виконання цього рішення покласти на заступника міського голови Надія ЛОВГА.
Міський голова Золтан БАБЯК
Додаток до рішення
виконавчого комітету
24.03.2021 № 62
Положення про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку Управління освіти та культури Берегівської міської ради
1. Основні положення:
1.1. Основні завдання обліку:
- організація систематичного контролю за виконанням кошторису видатків;
- ведення касових і фактичних видатків окремо за кожним видом надходжень загального та спеціального фондів;
- організація обліку в розрізі кодів бюджетної класифікації;
- дотримання суворої відповідності обліку і звітності до вимог нормативних документів;
- контроль за дотриманням фінансової дисципліни, ефективного використання та збереження грошових коштів та матеріальних цінностей.
1.2. Ведення бухгалтерського обліку управління освіти та культури Берегівської міської ради під керівництвом начальника управління.
1.3. Обов’язки головного бухгалтера управління визначаються посадовою інструкцією.
1.4. Склад управлінням міського управління освіти та культури Берегівської міської ради встановлюється згідно зі штатним розписом, а обов’язки кожного працівника регламентується відповідними посадовими інструкціями.
1.5. Формою бухгалтерського обліку управління є меморіально-ордерна з використанням програмного комплексу для обліку записів господарських операцій в облікових регістрах із забезпеченням їх збереження на електронних носіях інформації та в паперовому вигляді.
1.6. Підставою для відображення операції в бухгалтерському обліку управління є первинний документ, який фіксує факт здійснення операції та складається під час її здійснення. Оформлення та подання первинних документів відбувається відповідно до вимог Положення про документальне забезпечення записів бухгалтерського обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, інших нормативних документів.
Забороняється працівникам управління приймати для обробки документи, які оформлені з порушенням вимог нормативних документів. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних покласти на посадових осіб міської ради, які склали та підписали первинні документи. Первинні документи підлягають обов'язковій перевірці (в межах компетенції) особовим складом працівників, які ведуть бухгалтерський облік, за формою та змістом (перевіряється наявність в документі обов'язкових реквізитів, відповідність господарської операції діючому законодавству в сфері бухгалтерського обліку, логічна ув'язка окремих показників). У разі виявлення невідповідності первинного документа вимогам законодавства цей документ повертається виконавцю. До окремого рішення управління такі документи не приймаються до виконання.
1.7. Перелік осіб, яким надано право підпису бухгалтерських та фінансових документів, затверджується розпорядженням міського голови. Зазначені особи несуть відповідальність за достовірність таких документів та своєчасність їх складання.
Право підпису первинних документів з руху товарно-матеріальних цінностей надається особам, що одержали цінності.
1.8. Видатки управлінням освіти та культури Берегівської міської ради здійснювати відповідно до рішення Берегівської міської ради про міський бюджет на поточний рік, в тому числі з врахуванням внесених до бюджету змін, та інших рішень міської ради та виконавчого комітету міської ради.
1.9. Матеріально-відповідальними особами управління визначаються особи, з якими підписані відповідні договори про матеріальну відповідальність.
2. Організація бухгалтерського обліку.
2.1.При веденні бухгалтерського обліку та складанні фінансової звітності управлінням освіти та культури Берегівської міської ради:
2.1.1. Проводить й узагальнює всі господарські операції, веде бухгалтерський облік відповідно до:
- Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – НП(с)БОДС);
- Робочого плану рахунків бухгалтерського обліку розпорядника бюджетних коштів, складеного на основі Плану рахунків бухгалтерського обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2013 року № 1203, що наводиться в додатку 1 до цього розпорядження;
- Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 29 грудня 2015 року № 1219.
2.1.2. Складає квартальну і річну фінансову звітність в єдиній грошовій одиниці – гривні відповідно до НП(с)БОДС.
2.3. Дозволяється в разі службової необхідності, в тому числі і термінового направлення у відрядження, направляти у службові відрядження особовий склад.
2.4. Відповідальними за підготовку, укладення та оформлення проектів договорів, додатків до них (специфікацій, рахунків, видаткових накладних тощо) щодо надання послуг, придбання товарно-матеріальних цінностей, виконання робіт призначаються працівники, начальник управління, у віданні яких є предмет договору. Договори укладаються з урахуванням вимог Господарського кодексу України від, Цивільного кодексу України, Бюджетного кодексу України від, Закону України «Про публічні закупівлі». Контроль за виконанням умов договору та розрахунків за ними покладається на начальника управління, у віданні якого буде предмет договору.
2.5. Начальник управління щодо роботи з договорами несе відповідальність в межах бюджетного законодавства.
2.6. До складу основних засобів відносити матеріальні активи, термін експлуатації яких перевищує один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) складає більше 20 000,00 грн. без урахування податку на додану вартість та/або якщо інше не передбачено законодавством.
Одиницею обліку основних засобів є об’єкт основних засобів.
Придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс установи за первісною вартістю.
Матеріальні активи, які були віднесені до складу основних засобів до дати набрання чинності НП(С)БО 121 «Основні засоби», обліковувати як основні засоби до їх вибуття (списання) з обліку.
До складу інших необоротних матеріальних активів відносити матеріальні активи, термін експлуатації яких перевищує один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) складає до 20 000,00 грн. включно без урахування податку на додану вартість та/або якщо інше не передбачено законодавством.
Відповідальність за нанесення інвентарних та номенклатурних номерів покласти на головного бухгалтера.
2.7. Встановити, що ліквідаційна вартість активів основних засобів дорівнює нулю.
2.8. Основні засоби в управлінні обліковуються за місцем їх зберігання (місцезнаходження) за інвентарними номерами.
2.9. Об'єктом амортизації є вартість, яка амортизується. Управління проводить нарахування амортизації (зносу) на основні засоби за прямолінійним методом на систематичній основі шляхом її нарахування на щоквартальну дату балансу звітного року. Знос, нарахований у розмірі 100 відсотків вартості на основні засоби, не може бути підставою для їх списання.
Термін корисного використання матеріальних активів, які не визначені в Типових строках корисного використання груп основних засобів встановлюються по аналогічних об’єктах або визначається при їх введенні в експлуатацію.
2.10. Документальне оформлення прийняття, переміщення, вибуття основних засобів за можливістю здійснювати за типовими формами, які визначені наказом Міністерства фінансів України. Також при списанні та передачі можуть складатися акти довільної форми із зазначенням вичерпної інформації щодо їх кількісних та вартісних показників і причин вибуття (списання).
Кожному необоротному активу (крім білизни, постільних речей, одягу та взуття, бібліотечних фондів, малоцінних необоротних активів) при прийнятті їх на бухгалтерський облік надавати інвентарний номер, який має вісім знаків, з яких перші три визначають номер субрахунку обліку, четвертий - підгрупу та останні чотири знаки - порядковий номер предмета в підгрупі. Для субрахунків, які не поділені на підгрупи, четвертий знак позначається нулем. Інвентарний номер зазначається на об'єкті маркером або іншим способом. Коли інвентарний об'єкт у своєму складі має декілька елементів, то на кожному з них вказується інвентарний номер основного об'єкта.
Відповідальність за нанесення інвентарних та номенклатурних номерів покласти на матеріально-відповідальну особу.
2.11. Проведення переоцінки основних засобів здійснювати в разі, коли розмір відхилення залишкової вартості основних засобів від їх справедливої вартості перевищує поріг суттєвості в розмірі 10 %. Підставою для проведення переоцінки є розпорядження міського голови з визначенням порядку та строків її здійснення.
Переоцінка вартості основних засобів, які мають 100 % зносу, здійснюється на підставі розпорядження міського голови. При цьому сума переоцінки при нульовій залишковій вартості додається до його первісної (переоціненої) вартості об'єкта без зміни суми його зносу.
2.12. В якості визначення одиниці обліку запасів використовувати їх найменування.
2.13. Інвентаризацію майна, розрахунків та інших статей балансу здійснювати, враховуючи Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань (далі – Положення), затвердженого наказом Міністерства фінансів України.
Інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Під час інвентаризації активів і зобов’язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка. При цьому забезпечуються:
- виявлення фактичної наявності активів;
- установлення лишку або нестачі активів шляхом зіставлення фактичної їх наявності з даними бухгалтерського обліку;
- виявлення активів, які частково втратили свою первісну якість та споживчу властивість, застарілих, а також матеріальних та нематеріальних активів, що не використовуються, невикористаних сум забезпечення;
- виявлення активів і зобов’язань, які не відповідають критеріям визнання.
Проведення інвентаризації є обов’язковим у випадках, передбачених пунктом 3.2 р.3 Положення. Проведення інвентаризації в управлінні освіти та культури Берегівської міської ради проводиться на основі розпорядженням міського голови створюється інвентаризаційна комісія. Інвентаризація активів та зобов’язань перед складанням річної фінансової звітності проводиться до дати балансу.
Право визначення непридатності матеріальних цінностей, а також оформлення необхідної документації розпорядженням міського голови може бути надано щорічній інвентаризаційній комісії.
3. Відповідальними за ведення бухгалтерського обліку в управлінні освіти та культури Берегівської міської ради визначити:
3.1. Начальник управління в межах бюджетного законодавства є відповідальним за:
- забезпечення дотримання установлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання і подання в установлені строки фінансової, бюджетної та іншої звітності;
- відображення на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;
- перевірки, візування документів, що є підставою для приймання та видачі товарно-матеріальних цінностей, а також розрахункових, та фінансових зобов'язань, договорів;
3.2. Відповідальність працівників управління за здійснення проведених господарських операцій визначається в межах бюджетного законодавства.
4. Положення управлінням освіти та культури Берегівської міської ради з дня прийняття рішення.
Керуюча справами
виконавчого комітету Вероніка БЕНДИК